Principles of Marketing - Advertising

Schlagwörter:
Referat, Hausaufgabe, Principles of Marketing - Advertising
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Beschreibung / Inhalt
Das Dokument befasst sich mit den Prinzipien des Marketings und der Werbung, speziell im globalen Kontext. Es gibt einen Überblick über die verschiedenen Formen von Handelsschranken wie Zöllen und Quoten, sowie über die verschiedenen Arten von Volkswirtschaften wie der Subsistenzwirtschaft und den industrialisierten Volkswirtschaften. Ein wichtiger Aspekt des Dokuments ist die strategische Planung von Marketing-Kampagnen, einschließlich der Festlegung von Zielen, Message-Strategie und -Auswertung, und der Wahl von Werbeträgern. Es werden auch verschiedene Arten von Werbung besprochen, wie informative und überzeugende Werbung, Vergleichswerbung und Erinnerungswerbung, sowie verschiedene Arten von Verkaufsförderungstechniken, einschließlich Verkaufsförderungsaktionen, Coupons, Rabatte und Prämien. Schließlich wird Public Relations als eine weitere wichtige Komponente des Marketings eingeführt.
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Auszug aus Referat
Principles of Marketing & Advertising -Final Exam- Global Industry - An industry in which the strategic positions of competitors in given geographic or national markets are affected by their overall global positions. Global firm - A firm that, by operating in more than one country, gains R&D, production, marketing, and financial advantages that are not available to purely domestic competitors. Tariff - A tax levied by a government against certain imported products. Tariffs are designed to raise revenues or to protect domestic firms. Quota - A limit on the amount of goods that an importing country will accept in certain product categories; it is designed to conserve on foreign exchange and to protect local industry and employment. Exchange controls - Government limit on the amount of its foreign exchange with other countries and on its exchange rate to other currencies. Nontariff trade barriers - Nonmonetary barriers to foreign products, such as biases against a foreign company s bids or product standards that go against a foreign company s product features. Economic community - A group of nations organized to work toward common goals in the regulation of international trade (free trade zones). Subsistence economy - the vast majority of people in a s.e. engage in simple agriculture. Raw-material-exporting economy - these economies are rich in one or more natural resources but poor in other ways. Much of their revenue comes from exporting these resources. Industrializing ...
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Autor:
Kategorie:
Sonstiges
Anzahl Wörter:
2709
Art:
Fachbereichsarbeit
Sprache:
Deutsch
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