Advertising

Schlagwörter:
Referat, Hausaufgabe, Advertising
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Beschreibung / Inhalt
Das Dokument ist eine kurze Abhandlung zum Thema Werbung und deren Auswirkungen auf die Gesellschaft. Dabei werden sowohl Vor- als auch Nachteile von Werbung aufgeführt und diskutiert. Zu den positiven Aspekten gehören die Information der Verbraucher über neue Produkte und die Schaffung von Massenmärkten, was zu günstigeren Preisen führen kann. Ebenso können Werbungen unterhaltsam sein und für die Finanzierung von Fernsehsendern oder Zeitungen sorgen. Allerdings gibt es auch negative Auswirkungen, wie die Manipulation der Verbraucher durch Werbungen und das Schaffen von Bedürfnissen für Dinge, die man eigentlich nicht benötigt. Auch kann Werbung das Idealbild von Schönheit und Attraktivität beeinflussen und damit das Selbstbild von jungen Menschen negativ beeinflussen. Letztlich fasst der Autor seine persönliche Meinung zusammen und sieht Werbung hauptsächlich als störende Unterbrechung und als eine Form der Gehirnwäsche.
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Auszug aus Referat
Thomas Gorges 29.Oktober 2000 OT-1-00 Comment We are all advertiser Advertising influences all parts of our lives. Do you think advertising is a positive or negative aspect of our society. Why do you think so? Every day we watch TV or read the newspaper, we come across advertisements. Advertising persuades people to by a certain product. It brings goods to the attention of consumers. First I want to start with the advantages. If advertising didn´t create mass markets for products, we would have to pay a lot more for many goods. An important function of advertising is that it informs people. However, advertisements are often fun to see, because they can be very entertaining. In addition it´s a fact that many television companies couldn´t subsist without this sort of revenue. Nevertheless, it is important to name the disadvantages of advertising. Although, advertising absorbs millions of pounds each year, many companies don´t stop advertising and don´t reduce the price of their goods. Moreover, advertisements are persuasive and they are a form of brainwashing. For example, advertising creates demand for things we don´t really need. Furthermore, we have no choice, because we are exposed to advertise wherever we are. Advertising is present in buses, railway stations, supermarkets and so on. In addition commercials are an annoying interruption of TV programmes. Worst of all is, that commercials determine the idea of what is beautiful and attractive. This makes it hard for young ...
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Autor:
Kategorie:
Englisch
Anzahl Wörter:
329
Art:
Referat
Sprache:
Englisch
Bewertung dieser Hausaufgabe
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